sandrafransson88

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Sandra Fransson - 18 januari 2014 20:53

Mitt underbara lilla hjärta är så full av hyss och upptåg så jag vet inte vad! Nu har dessutom två års trotsen också kommit igång! Hon testar oss om och om och om igen! Jag kan bli helt tokig på henne!!!! Men fast hon ena stunden driver en till vansinne så är hon i nästa stund så tok redig! Sen ibland kan det bli lite dumt. Hon menar så väl men det blir helt fel!!

Som idag tex. Jag försökte söva Vilgot medan Alicia lekte jätte redigt. Men så tyckte jag att det blev lite för tyst. Jag gick till toan där jag sett henne gå in. Där inne står hon med toalettborsten i högsta hugg och borstar toalettstolen och kaklet! Jag utbrister "Nej Alicia! Vad gör du?! Den är ju jätte äcklig!!" Var på Alicia tittar förfärat på mig och säger "Tvättar åt mamma"
Som sagt, ibland blir det bara fel! Men efter en pratstund och mycket beröm för att hon försökt hjälpa till men att man INTE får röra den borsten tog vi fram skurmedel och trasor och tvättade toaletten med det istället ;)

Och senare på förmiddagen hitta jag henne inne på toan igen, sittandes på pottan utan byxor och blöja. Då frågar jag henne vart hon gjort av blöjan, hon svarar med ord jag absolut inte förstod! Så jag höjde rösten och frågade igen vart hon gjort av blöjan. Då ställer hon sig upp, skriker irriterad (precis som "sluta stör mig för f*n) "Slänga där mamma!" och pekar på sophinken!
Snopet får jag be om ursäkt och Alicia sätter sig på pottan igen och gör både det ena och andra. Duktig tjej!!

Så hon kan vara otroligt duktig även om det är mycket dumma idéer emellan åt! ;)

Och idag fick Alicia en peng av morfar och fick för första gången köpa eget lördagsgodis! (Blev ingen bra bild men hon va jätte stolt ;) )

Presentation


Mitt namn är Sandra, jag är 25 år och bor strax utanför Falköping ihop med min sambo, vår små huliganer Alicia och Vilgot och världens underbaraste Göte :) Tänkte försöka mig på det här med att blogga för att kunna skriva av sig lite i vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards