sandrafransson88

Alla inlägg under maj 2014

Av Sandra Fransson - 15 maj 2014 10:29

Jag blir så trött på alla så kallade vuxna människor som har "rätt" åsikt inom politiken! Nu för tiden tycker jag mig bara höra "rösta inte på det här partiet för dom tycker si och så" istället för att "rösta på det här partiet för deras åsikter är bra".
Först kan jag säga att jag är fruktansvärt dålig insatt i vad alla olika partier står för förutom i det stora hela. Jag lever i min småbarnsbubbla och hinner knappt med att borsta mina egna tänder och än mindre få tid till att läsa om alla partiers ståndpunkter. Men helt ärligt nu får ni väl snart ge er med den här häxjakten som pågår? Va fasen! Vuxna människor! Det måste ju finnas någonting i det svenska systemet som uppenbarligen stora delar av svenska befolkningen tycker att man måste se över, ska då inte deras åsikt respekteras precis som du förväntar dig att din åsikt till varför du röstar på "ditt" parti ska bli respekterad. Vi lever i ett demokratiskt land, acceptera det! Och vad då motståndrörelser? Men va fasen lägg hälften av den energin ni lägger där på ert eget parti istället och förklara varför ert parti är bra och har bra åsikter istället för att stå och gapa och peka med hela handen och tala om hur dum i huvudet du tycker att din granne är! Vilket tror ni egentligen att ni tjänar mest på?
Vi lever i ett fritt land och man får tycka vad man vill och ni får tycka att jag har fel men jag är trött på det här nedklankandet över allt! Min åsikt är lägg er tid och energi på ert egna parti och lyft fram det för att värva väljare istället för att förespråka häxjakt på ändå en ganska stor del av Sveriges befolkning! Är ni så mycket bättre då tycker ni? Är det inte att sjunka till samma låga nivå som ni tycker att dom ligger på?
Nä som sagt väx upp och börja lyfta fram de viktiga hos ert parti och vad som är bra med dom och värva väljare, det hade iaf jag lyssnat mer på!

Presentation


Mitt namn är Sandra, jag är 25 år och bor strax utanför Falköping ihop med min sambo, vår små huliganer Alicia och Vilgot och världens underbaraste Göte :) Tänkte försöka mig på det här med att blogga för att kunna skriva av sig lite i vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards