sandrafransson88

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Att det kan vara sådan skillnad?!

Av Sandra Fransson - 17 augusti 2014 08:57

Igår förmiddag åkte jag och Alicia själva till stan en sväng. Och när hon är med själv blir hon mycket lugnare än när Vilgot är med. Visst finns hennes humör där och trotsen och det bångstyriga. Men det ligger inte alls på samma höga nivå som den brukar ligga på. Och dom värsta dispyterna vi hade va att hon vägrade prova regnvantarna som i grunden var anledningen till att vi skulle åka till stan och handlade. Och när vi var i mataffären så skulle hon pront ha lösgodis trots att vi hade köpt det dagen innan så hon hade redan en alldeles egen liten påse med lördagsgodis hemma. Men jag var faktiskt lite pedagogisk (wii jag fann mig i situationerna och började inte skrika av ren trötthet som jag gjort det senaste året) så jag satte mig ner och diskuterade med henne och förklarade för henne varför vantarna skulle provas och varför hon inte fick något lösgodis. Och visst tog det en stund och visst gapade hon lite på mig. MEN det blev inget ramaskri som det i normala fall hade blivit. Och eftersom Alicia uppförde sig så bra kunde jag inte låta bli att skämma bort henne lite grann ;) Och när vi var på stan hittade hon ett paraply som hon bad jätte fint om att få, så fint så hela mitt mamma hjärta smälte! Och det regnade faktiskt lite ute och hon hade faktiskt inte något paraply innan! ;) Och i mataffären på väg ut till bilen så fick hon väl kanske testa på att åka både på hästen och i bilen som står i entrén där ;) Och det var verkligen jätte kul att unna henne lite småsaker för hon sken som en sol efteråt <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Fransson - 4 februari 2015 12:58


I morses blev det plötsligt knäpptyst i tv-rummet där barnen lekte. Jag tänkte direkt "Inte nu igen!" Dom har inte gjort annat än att hittat på hyss och bråkat de sista veckorna. Men när jag kom in i tv-rummet satt dom jätte duktigt och Alicia höll p...

Av Sandra Fransson - 27 januari 2015 21:35

Fy vad dålig jag har varit på att skriva här! Men behovet att få skriva av sig har inte infunnit sig den sista tiden. Får se om det vänder igen ;) ...

Av Sandra Fransson - 16 december 2014 22:24


Jag tycker att julen är en fin och mysig högtid. Eller jag tycker det egentligen i alla fall. I två veckors tid har jag haft en enorm ångest över allt som jag borde hinna göra! Man får höra om hur alla fejar med både det ena och det andra. Och vad gö...

Av Sandra Fransson - 7 december 2014 11:51


Det är konstigt att något "stort" måste hända för att man ska påminnas om att den tiden vi har tillsammans är så enormt värdefull! Varför tar vi varandra så ofta förgivna? Varför sätter vi inte mer värde på att spendera tid tillsammans? Vi lever i et...

Av Sandra Fransson - 19 november 2014 07:23

Förra måndagen hade Vilgot prickar på fötterna, jag tänkte inte så mycket på det tills jag såg lappen på dagis att det gick vattkoppor. Jahaja tänkte jag lika bra det. På tisdagen hade prickarna ökat och några hade börjat vätskat sig. Jag googlade li...

Presentation


Mitt namn är Sandra, jag är 25 år och bor strax utanför Falköping ihop med min sambo, vår små huliganer Alicia och Vilgot och världens underbaraste Göte :) Tänkte försöka mig på det här med att blogga för att kunna skriva av sig lite i vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards