sandrafransson88

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Sandra Fransson - 17 mars 2013 20:21

Det här med inskolningen på dagis är något som jag dom sista veckorna börjat få ångest över.. Men till vilken nytta? Första veckan gick ju fint!! Alicia kom dit, sprang in, rev fram lite leksaker och börja leka. Första dagen var hon och Billy där i tre timmar och lekte, andra dagen var jag ledig så jag passa på att följa med och då var vi där 9-15. Det va samma andra dagen, hon drog iväg direkt och började leka. Hela dagen flöt på fint, det enda som var lite jobbigt var när det va dags för vilan. Att lägga henne har alltid varit krångligt när jag eller Billy är med så vi bestämde att fröknarna fick testa själva medan vi va i rummet bredvid. Och visst började hon skrika men efter att ha fått gunga lite fram och tillbaka i frökens knä så slocknade hon som en sten och sov näst längst av alla barnen.


Jag tror nog att Alicia kommer trivas fint på dagis, fröknarna på hennes avdelningen verkar jätte bra och barnen ser ut att komma förvånansvärt bra överrens och leker bra ihop. Men vi får väl se hur det går den här veckan som kommer nu när hon ska vara där utan oss... Som vanligt är det nog jobbigast för mig ;)


En glad tjej påväg till dagis

   


Alicia ihop med sin bff Vera ute på upptåg under lekstunden på utegården. Hade inte fröknarna att göra innan så har dom fått det nu ;)

 

Presentation


Mitt namn är Sandra, jag är 25 år och bor strax utanför Falköping ihop med min sambo, vår små huliganer Alicia och Vilgot och världens underbaraste Göte :) Tänkte försöka mig på det här med att blogga för att kunna skriva av sig lite i vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards