sandrafransson88

Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Julkaoset är förbi!

Av Sandra Fransson - 27 december 2013 22:10

Så var julen förbi för denna gången! Och det har varit den bästa julen jag kan minnas!! Självklart har det varit lite stressigt men ändå inte så enormt. Även om vi bara firat med den närmsta familjen höll det i sig i tre dagar. Men hellre det så att man kan ta det lugnt på varje ställe, än att åka runt som en tok till massa ställen på en och samma dag!!

Den 23:e på kvällen firade vi jul hos pappa och hans sambo och den sidan av min familj. Vi åt gott och hade mycket trevligt och delade julklappar. Till Alicias stora lycka fick hon en dockvagn!
När vi kom hem bar vi in två utslagna barn till deras sängar och sen satte jag och Billy igång att städa. När klockan var ett va nästan hela huset städat, vi hade klätt kungsgranen som grinchen Hermansson överraskat mig med och köpa och alla julklappar vi köpt till barnen låg under granen.

Efter en natt med hyffsad sömn blev det mysfrukost och efter det julklappsöppning. Det var verkligen underbart att sitta och titta på Alicia när hon öppnade sina julklappar! Hon blev så himla glad för allihopa! Men gladast blev hon för den sista julklappen som innehöll en docksäng. Lilla Vilgot gillade också sina julklappar men han var lika glad över att få sitta och leka med ett julklappsnöre ;)
Efter lite lek med julklapparna gick vi och la oss en stund och hela familjen slumrade till en stund!
Klockan två, eller strax efter, anlände vi hemma hos mamma och hennes sambo. Där blev det julbord, Kalle, julklappsutdelning med tomte och fika. När tomten först kom stod Alicia nyfiket och titta men när han kom närmare blev hon ledsen och skulle upp i min famn. Men det gick snabbt över när julklapparna började delas ut, då hjälpte hon gärna tomten. Men sitta i knät skulle hon då inte göra, det räckte att lillebror gjorde det medan hon höll honom i handen.
Efter fikat åkte vi en sväng till Billys moster och fira Billys kusin som har fyllt 18 år.

På juldagen var det dags att fira jul med Billys familj. Det blev julbord, julklappsutdelning och fika. Och även om ljudnivån alltid är lika hög när vi ses allihop på den sidan så är det väldigt trevligt! Och det är kul att se alla kusinerna leka ihop. Och även om det oftast blir nått litet gnabb så sköter dom sig väldigt bra trots att dom är så många som ska samsas.

Annandagen blev en lugn hemmadag och avslutades med trevligt sällskap och tacos i Åsarp.

Vi tackar alla inblandade för en fin jul och fina julklappar! Alicia blev jätte nöjd över att få så många saker som hon fick till sin docka som just nu är hennes käraste ägodel ;)


Och som sagt vi har haft en jul som jag önskar att alla fick ha! Lugn, mysig, umgås med folk som står en nära och att få se glädjen i sina barns ögon! Inte bara för att dom får massa fina julklappar, utan också för att se att dom är omringade av människor som älskar dom och dom är verkligen lyckliga!


Även om barnen har varit kanon duktiga hela julen så kan man ändå skymta vår kaosartade vardag lite på vissa julbilder ;)

 


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Fransson - 4 februari 2015 12:58


I morses blev det plötsligt knäpptyst i tv-rummet där barnen lekte. Jag tänkte direkt "Inte nu igen!" Dom har inte gjort annat än att hittat på hyss och bråkat de sista veckorna. Men när jag kom in i tv-rummet satt dom jätte duktigt och Alicia höll p...

Av Sandra Fransson - 27 januari 2015 21:35

Fy vad dålig jag har varit på att skriva här! Men behovet att få skriva av sig har inte infunnit sig den sista tiden. Får se om det vänder igen ;) ...

Av Sandra Fransson - 16 december 2014 22:24


Jag tycker att julen är en fin och mysig högtid. Eller jag tycker det egentligen i alla fall. I två veckors tid har jag haft en enorm ångest över allt som jag borde hinna göra! Man får höra om hur alla fejar med både det ena och det andra. Och vad gö...

Av Sandra Fransson - 7 december 2014 11:51


Det är konstigt att något "stort" måste hända för att man ska påminnas om att den tiden vi har tillsammans är så enormt värdefull! Varför tar vi varandra så ofta förgivna? Varför sätter vi inte mer värde på att spendera tid tillsammans? Vi lever i et...

Av Sandra Fransson - 19 november 2014 07:23

Förra måndagen hade Vilgot prickar på fötterna, jag tänkte inte så mycket på det tills jag såg lappen på dagis att det gick vattkoppor. Jahaja tänkte jag lika bra det. På tisdagen hade prickarna ökat och några hade börjat vätskat sig. Jag googlade li...

Presentation


Mitt namn är Sandra, jag är 25 år och bor strax utanför Falköping ihop med min sambo, vår små huliganer Alicia och Vilgot och världens underbaraste Göte :) Tänkte försöka mig på det här med att blogga för att kunna skriva av sig lite i vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards