sandrafransson88

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Sandra Fransson - 17 oktober 2013 20:43

Det här med att vara husägare har ju sina ljusa och mörka sidor. En av de ljusa är att ha en stor trädgård! En av de mörka är att man behöver underhålla huset och nu var det då dags för oss att dränera runt vårt hus. Så i morses kom grävmaskinen indundrandes i vår trädgård och började gräva. Hej vad det gick! Fler och fler jordhögar blev det i trädgården. Men en dränering är nödvändig inför framtida planer. Och dom var väldigt effektiva i sitt arbete. Men jag är ju tyvärr lite av den negativa arten och sa det "vänta bara tills ni kommer till framsidan". Jag tänkte mest på att där kommer hinder som vår yttertrappa, elkabeln som går till huset (som dom dock varit här och märkt ut), stenplattor och sådant. Och visst blev det problem när de kom till framsidan. Dock inga problem någon av oss trott. Dom grävde försiktigt försiktigt där elkabeln var utmärkt, MEN ca 1 m ifrån märkningen dyker en annan kabel upp. Vilken smäll det blev när grävskopan kom åt den! Min första tanke var att var ska jag göra av alla frysvaror! Men så kikar jag in i huset och ser att lampan i hallen lyser ju fortfarande. Jag springer in och kollar kyl/frys och spisen. Allt fungerar. Jag springer ner i källaren och testar tvättmaskinen, torktummlaren och kollar pannan. Allt fungerar även där. Vi ringer elansvarige som skickar ut ett par "gubbar" som får kolla upp saken. Vi skapade en halv dags arbete för dessa killar. Dom sökte med sina maskiner och kunde först inte fatta vad det var för kabel. Till sist visa det sig att det var grannens elkabel! Så det va bara för grabbarna att börja lösa problemet. Tråkigt för vår grävmaskinist som fick stå still och vänta och pga av detta hann inte grävningen bli klar idag så dom får fortsätta imorgon. Och spännande nog fick dom även fram en gammal elkabel till grannhuset på andra sidan också som utgick ifrån vårt hus. Dock så var den kabeln inte i bruk längre. Kul att vi kan sätta dom lokala företagen i arbete. Men nu stöter dom förhoppningsvis inte på några mer elbekymmer imorgon när dom fortsätter kämpa med dräneringen!


   

Presentation


Mitt namn är Sandra, jag är 25 år och bor strax utanför Falköping ihop med min sambo, vår små huliganer Alicia och Vilgot och världens underbaraste Göte :) Tänkte försöka mig på det här med att blogga för att kunna skriva av sig lite i vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards