sandrafransson88

Alla inlägg den 14 september 2013

Av Sandra Fransson - 14 september 2013 15:22

Tiden springer åter igen iväg i en väldans fart! Snart är det dags för min "lille" guldklimp att döpas. Insåg igår att det är inte mer än tre veckor kvar och jag har bara bokat prästen, kyrkan, skickat ut inbjudningarna och köpt tyg till dopklänningen. Det va kanske dags att börja planera lite mer så att man slipper ta allt i sista stund, det är lagom rörigt ändå i mitt huvud just nu! Så igår fick jag för mig att jag skulle ta mig till Skövde idag för att hitta lite bordsdekorationer åtminstånde. Underbara A-L erbjöd sig att ta barnen om jag ville åka en sväng själv. Och helt ärligt så kunde jag inte tacka nej till det erbjudandet. Det längsta jag varit ifrån Vilgot sedan han föddes var i måndags, då va jag ifrån honom en hel timme medan jag var inne hos tandläkaren! Så det kändes som att det va högtid att få lite längre tid för bara mig själv. Idag blev det tre timmar egentid!


Men saken är ju den att man måste förena nytta med nöje! Så tiden spenderades som sagt med att jaga dopdekorationer och handla lite annat inför dopet. Sedan kan det ju möjligtvis vara så att det råka slinka ner nått annat litet i påsarna som jag kanske inte skulle ha shoppat just nu ;)


Man tänker att ett dop är ju inte så märkvärdigt. Men sedan börjar man tänka efter och inser att det är visst en hel del som ska planeras och fixas! Min snälla mamma ska sy en ny underklänning till dopklänningen, min snälla svärmor ska virka i dopklänningen lite eftersom Vilgot visst är lite större än vad Alicia var när hon döptes ;) Sedan ska det fixas tårtor, fika, dekorationer, bestämma doppsalmer mm mm.

Jaja allt faller väl på plats till slut :)


Alicia fick visst lite saker också när mamman hennes va iväg ;)


 

Presentation


Mitt namn är Sandra, jag är 25 år och bor strax utanför Falköping ihop med min sambo, vår små huliganer Alicia och Vilgot och världens underbaraste Göte :) Tänkte försöka mig på det här med att blogga för att kunna skriva av sig lite i vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards